5.2.2017 Moje čtivo 2016 - rekapitulace

Po několika letech jsem opravdu začala pravidelně číst.
A tak si rekapituluji pro sebe, co jsem přečetl a jak mě jednotlivé knihy zaujaly.
Nepřečetla jsem toho nikterak mnoho, stále mi na čtení zbývá hlavně čas cestou do práce a občas chvilka doma. Večer pravidelně usínám po první straně, někdy už během ní.


Vyhnání Gerty Schnirch - Kateřina Tučková
Tahle kniha mne vážně bavila. Četla jsem ji v klasické, papírové podobě. Konec na mě tedy působil takovým nijakým dojmem, ale když tak o tom přemýšlím, tak ona ta doba byla přesně taková.
Za mě mohu určitě doporučit.



Dívka v pavoučí síti - David Lagercrantz
Pokračování trilogie Milénium, ovšem tentokrát od jiného autora.
Vlastně jsem ji četla spíše ze zvědavosti, zda může stát po po boku předešlých
knih od Stiega Larssona.
Nebylo to špatné, ale na pana Larssona to prostě nemá.
Přišlo mi to trochu prvoplánové. 

Žítkovské bohyně - Kateřina Tučková
Asi nejpopulárnější kniha od autorky.
Musela jsem si trochu zvyknout a prokousat se některými "zprávami", ale to bylo asi způsobeno formátem ve čtečce.
V papírové knize to bude jistě lepší.
Povedená kniha, ovšem Vyhnání Gerty Shnirch se mi asi líbilo trochu víc. 


Žila jsem již před staletími - Barbara Erskinová
Tuhle knihu už jsem měla kdysi v ruce. Vím, že se mi tehdy líbila, tak jsem po ni s chutí sáhla znovu.
Bavila mě.
Poutavý a napínavý příběh. 


Dívka ve vlaku - Paula Hawkins
Gratuluji všem, kdo se podíleli na PR, tohoto díla.
Příběh je psaný zajímavě z pohledu většiny hlavních hrdinů příběhu.
Občas trochu zdlouhavé pasáže.
Tuto knihu jsem příliš nehltala.
Dočetla jsem ji v době, kdy už v kinech běžel film, natočen na motivy této knihy.
Možná by bylo lepší jít do kina a mít to rychleji za sebou.
Prokousávala jsem se jí celkem dlouho.


Zlodějka knih - Markus Zusak
Jedna z nejlepších knih, o které jsem už psala.
Poplakala jsem si solidně. 


Poslední Aristokratka - Evžen Boček
Aristokratka ve varu - Evžen Boček
Aristokratka na koni - Evžen Boček
Prozatím trilogie Českého autora.
Bavila jsem se. U některých pasáží jsem se nahlas smála.
Dokonce jsem nalákala prvorozenou, která si všechny knihy také přečetla. A to je ve věku, kdy cokoliv přijde od jejích rodičů je přinejmenším trapné.
Doufám, že pan autor bude v psaní pokračovat a trilogii ještě rozšíří. 


Hvězdy nám nepřály - John Green
Čtení asi spíš pro puberťáky.
Trochu mi to připomnělo knihy Stanislava Rudolfa, které jsem za totality, v době dospívání, doslova hltala. Přece jenom už mi nějaký ten rok není patnáct,
tak jsem se musela trochu nutit dílo dočíst.
Od začátku se nedá očekávat happy end, ale i tak konec trochu překvapí.
Poslední část je doslova slzavé údolí.
Celkem realisticky popsané.
Takže pokud si chce někdo kvalitně poplakat, mohu doporučit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat