30.10.2015 S lebkou nebo bez lebky

Před několika týdny dorazily mé výsledky z biopsie při gastroskopii.
Trochu jsem se obávala, čekání bylo velice dlouhé.
Nakonec po téměř měsíci výsledky dorazily.
A tak jsem se dozvěděla, že mám celiakii.
Zprvu docela šokující zpráva, nechtělo se mi věřit vlastním uším, ale biopsie hovoří jasně.
Dr. mě ještě poslala na odběry krve, ale ty byly negativní.
Tato skutečnost na věci nic nemění.
A tak se mi ze dne na den podstatně změnil styl stravování.
Po prvotní panice jsem začala pátrat na internetu po informacích. První dny byly poměrně složité, nevěděla jsem čím nahradit pečivo, byla jsem bezradná, mouka je ve spoustě věci, kde by ji člověk vůbec nečekal, třeba i v moučkovém cukru, v sójové omáčce apod.
Po týdnu jsem vyrazila na  nákup do Globusu.
A v tu chvíli jsem se dost uklidnila. Tento obchod má širokou nabídku bezlepkových výrobků, navíc i běžné výrobky přehledně označeny. Udělala jsem tedy základní nákup a pustila se do toho.
Původně jsme si myslela, že na dietu přejdu postupně, ale takový přístup mi vůbec není vlastní.
Když něco dělám, tak na 100%.
Vyřadila jsem tedy lepek ze svého života hned úplně.
Zatím se mi daří dobře.
Ještě jsem nenašla chutnou náhradu pečiva. Všechno co jsem jedla mělo podivnou chuť, nebo divně zapáchalo. Prozatím jsem nezkusila upéci si doma vlastní chléb, ale v nejbližší době se na to chystám.
Také si pořídím domácí pekárnu chleba.
Budu muset vyřešit jídlo na cesty, to bude trochu oříšek, ale věřím, že časem vše dobře zvládnu.

Žádné komentáře:

Okomentovat