29.12.2013 Kuchyň - díl druhý

Pokračujeme v přestavbě spodní části.
Očekávala jsem problémy, ale ty jsou stále větší a větší.
Už už jsme si mysleli, že nenajdeme řešení, ale nakonec díky Fly, kde se ví opravdu úplně všechno, jsme přišli na celkem elegantní variantu.

V naší kuchyni jsou totiž veškeré rozvody vody vedeny nikoliv ve zdi, jak to bývá běžné, ale po zdi. Tudíž nemůžeme přirazit koupené skříňky ke zdi a tím nám vzniká mezi pracovní linkou a zdí zhruba osmicentimetrová mezera.

Nejprve jsme tedy uvažovali o pořízení širší pracovní desky, která by vše vyřešila. Ovšem její cena je astronomická, oproti běžným deskám a navíc nás hodně odradila čekací doba 6 týdnů. Potřebuji také někde vařit, že.

Takže ze všech možných i nemožných nápadů jsem nakonec zvolili vytvoření malého soklu, ke kterému by byla linka přiražena a tím by vznikl potřebný prostor pro vedení trubek. Navíc se ještě vyřeší prostor pro umístění kořenek.

A tak jsem koupili spodní skříňky, smontovali, postavili na místo, abychom zjistili, že nožky zakoupené jsou krátké, tudíž jsem je jeli vyměnit. Prozatím jsem postavili na smontované korpusy skříněk starou pracovní desku a díky tomu jsme zjistili, že klasická velikost desky je  na stávající skříňky málo hluboká. Ikea má totiž desky od 2 cm širší, což vytvoří potřebný přesah, aby do skříněk a šuplíků nezapadal nepořádek.
A zase jsme byli v koncích, protože desky z Ikey jsou ve dvou rozměrech, které se nám do kuchyně nehodí a nikdo nebyl ochotný nám desku zkrátit a vyříznout otvor na dřez.
Po dlouhém váhání jsem se přeci jenom rozhodli desku z Ikey koupit a pokusit se ji zkrátit a vyříznout otvor svépomocí.
Pro desku jsme zajeli a cestou se stavili v Baumaxu, zda by náhodou nebyli ochotni desku přinejmenším zaříznout. Narazili jsme na ochotného muže, který desku zařízl a i otvor na dřez vyřízl. Koupili jsme potřebný trám na sokl, štěstí nám přálo a tak jsem měli možnost koupit i stejné obklady, jaké v kuchyni máme.


Vil pomáhá jak může

Žádné komentáře:

Okomentovat